# Konstrukcja funkcji obliczającej i zwracającej sumę liczb.suma=function(a,b){a+b}suma(3,5) #Suma liczb 3 i 5, gdzie a=3 i b=5.
[1] 8
# Poniższy kod nie zwróci wyniku.suma=function(a,b){s=a+b}suma(3,5)# s # Obiekt s nie jest zwracany, bo istnieje w funkcji, # ale nie w przestrzeni nazw, obiektów R.# Funkcja return pozwala na zwracanie wyniku.suma=function(a,b){s=a+breturn(s)}suma(3,5)
# Funkcja zwracająca 4 największe wartości z wektora liczb.x=1:20największe=function(a){s=sort(a,decreasing=T) #Dane sortowane są malejąco.s[1:4] #Z danych posortowanych malejąco wybierane są 4 pierwsze wartości.}największe(x)
[1] 20 19 18 17
# Funkcja użytkownika, która zwraca # wartość minimalną, maksymalną, średnią, # odchylenie ćwiartkowe i współczynnik asymetrii Yule'a Kendall'a.f=function(a){m=min(a)mx=max(a)s=mean(a)o=sd(a)q1=quantile(a,0.25)[[1]]q2=quantile(a,0.5)[[1]]q3=quantile(a,0.75)[[1]]w=((q3-q2)-(q2-q1))/(q3-q1)list(minimum=m,maksimum=mx,średnia=s,odchylenie_ćwiartkowe=o,wsp_asymetrii=w)}wektor=c(12,3,4,65,32)f(wektor)
obliczenia=function(a=99,b=12){ #W tej linijce są definiowane wartości domyślne argumentów a i b.s=a+br=a-bil=a/bilocz=a*bp=a^blist(suma=s,różnica=r,iloraz=il,iloczyn=ilocz,potęga=p)}obliczenia(b=3) #Funkcja użytkownika zostanie wykonana dla a=99 (wartość domyślna) i b=3.
obliczenia(23) #Funkcja użytkownika zostanie wykonana dla a=23 i b=12 (wartość domyślna). 23 stoi na pierwszym miejscu i zostało potraktowane jako a, ponieważ a znajduje się na 1 miejscu w zapisie function().